Unul dintre investitorii importanți ai H&M vinde masiv acțiuni, nemulțumit de perspectivele retailerului suedez

Unul dintre investitorii importanți ai H&M vinde masiv acțiuni, nemulțumit de perspectivele retailerului suedez
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 23 ian 2018

Unul dintre investitorii importanți ai retailerului suedez de modă H&M a vândut masiv din acțiunile pe care le deținea la companie, potrivit Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Compania suedeză de asigurări și investiții Skandia a renunțat aproape complet la H&M și a vândut, în ultimul an, aproape 1,3 milioane de acțiuni ale retailerului suedez.

Skandia a decis să vândă din participația pe care o avea la companie din cauza vânzărilor dezamăgitoare ale H&M și a competiției tot mai mari pe segmentul vânzărilor online, căreia retailerul suedez nu pare să îi facă față.

Vânzările globale ale H&M, excluzând TVA, au scăzut cu 4% în trimestrul patru fiscal (septembrie-noiembrie 2017), comparativ cu trimestru precedent.

“Sunt atât de multe lucruri pe care H&M trebuie să le facă și nu cred că vor rezolva problemele prea repede”, spune Erik Sjostrom, manager de portofoliu la Skandia.

Daea: Din 33 de fabrici de zahăr, câte erau înainte de 1989, au rămas acum numai patru CITEȘTE ȘI Daea: Din 33 de fabrici de zahăr, câte erau înainte de 1989, au rămas acum numai patru

Acțiunile H&M au scăzut cu circa 30% anul trecut, iar anul acesta au pierdut deja în jur de 7%. Cea mai mare participație la companie, de peste 40%, este deținută de familia Persson, care a fondat H&M în 1947.

Potrivit lui Sjostrom, H&M trebuie să se concentreze mai mult pe profitabilitate decât pe extindere și să vină cu un plan credibil pentru a face față competiției în mediul online. Totodată, compania trebuie să diminueze dividendele, să închidă o parte din magazine și să reducă stocurile prea mari.

Nu doar investitorii, ci și analiștii și-au pierdut încrederea în H&M. Mai bine de jumătate dintre analiștii contactați de Bloomberg își sfătuiesc clienții să vândă acțiunile pe care le dețin la retailerul suedez. Astfel, imaginea analiștilor despre perspectivele H&M este la cel mai slab nivel din 2003, iar estimarea de preț pentru următarele 12 luni este la minimul din 2009, potrivit datelor Bloomberg.

VIDEO Un startup american fondat de 2 români a atras 1,8 milioane de dolari de la o companie din Arad CITEȘTE ȘI VIDEO Un startup american fondat de 2 români a atras 1,8 milioane de dolari de la o companie din Arad

Recent, H&M a atras critici dure după ce a publicat o reclamă considerată rasistă, în care apare un copil de culoare care poartă un hanorac cu mesajul “cea mai tare maimuță din junglă” (coolest monkey in the jungle - engleză).

În acest context, săptămâna trecută, grupuri de protestatari au devastat aproximativ 6 magazine H&M din provincia sud-africană Gauteng, inclusiv din orașul Johannesburg.

viewscnt
Afla mai multe despre
h&m
retailer
moda
retail
investitor
actiuni
suedez