Startup-ul Cautcurier.ro, care a dezvoltat un marketplace pentru curieri, a atras recent o investiție de 50.000 de euro din partea Make It Oradea, organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea. Până la finalul anului, compania are în vedere atragerea unei finanțări totale de 300.000 de euro, bani care vor finanța intrarea în 10 noi orașe.
Teama că ar putea să piardă controlul asupra afacerii, dificultatea de a identifica corect nevoile de digitalizare, lipsa de consultanță și bugetul reprezintă principalele provocări ale proprietarilor de întreprinderi mici și mijlocii în ceea ce privește adopția tehnologiei, arată un studiu recent realizat de LIFE IS HARD și prezentat în cadrul emisiune PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV. La sondaj au răspuns aproximativ 400 de IMM-uri.
Lansat pe piață în urmă cu circa șase luni, startup-ul Extracta.AI a creat o soluție de extragere a datelor din documente structurate și nestructurate, precum facturi, CV-uri, contracte, chitanțe.
Startup-ul Irisphera, pornit în pandemie cu o investiție de 150.000 de euro, a creat o soluție tech, bazată pe inteligență artificială, care ajută consumatorii să-și găsească mărimile potrivite la haine cu ajutorul unui manechin virtual, pe care în pot personaliza în funcție de măsurătorilor lor, culori, dar și modele de haine.
Startup-ul Erda a creat o soluție ce automatizează procesele departamentelor de customer support prin intermediul inteligenței artificiale. Soluția, lansată pe piață în primăvara anului trecut, se adresează în principal companiilor din domeniul fintech.
Piața de construcții continuă să aibă parte de provocări și în 2024, atât în ceea ce privește prețurile la materiile prime, cât și forța de muncă, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Cătălin Chimir, managing director Senaria, companie de management de proiecte în construcții, care oferă servicii de project management, cost management și construction management.
Piața de e-mail marketing continuă să crească, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Andrei Georgescu, co-fondator al agenției de marketing White Image. Creșterea, continuă el, vine de la companiile care găsesc noi funcționalități ale e-mail-ului, noi zone în care să folosească email-ul ca și canal de comunicare cu clientul, dar și de la startup-urile și noile companii apărute.
Inflația continuă să fie o provocare și în 2024 pentru piața de ciocolată locală și internațională, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Aura Oprea, fondator Chocolissimo, unul dintre principalii jucători de pe piața de cadouri corporate, pe segmentul de ciocolată premium. Însă, în pofida condițiilor de piață dificile, compania a finalizat 2023 cu o cifră de afaceri în creștere cu 10% față de anul precedent, iar pentru 2024 estimează un rulaj de 4 milioane de lei.
EVOhoreca, furnizor de soluții de amenajare în industria HORECA, spații publice și mobilier urban din România, a înregistrat în 2023 o cifră de afaceri de 1,75 milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul precedent, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Alin Trușcă, CEO EVOhoreca.
2023 a fost un an de scădere pentru jucătorii din ecommerce, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Doina Vîlceanu, Director Marketing ContentSpeed. Automatizarea proceselor și investițiile în fidelizarea clienților vor ajuta companiile să rămână semnificative în piață.