Bentley, aproape de catastrofă din cauza testelor WLTP

Bentley, aproape de catastrofă din cauza testelor WLTP

Bentley Bentayga Hybrid

scris 24 nov 2018

Bentley a primit o lovitură dură din cauza introducerii sistemului de testare WLTP, după cum declară CEO-ul mărcii, Adrian Hallmark, spunând că a fost „aproape de o catastrofă”.

Una dintre mărcile de lux ale grupului Volkswagen, Bentley, care altădată făcea profituri substanțiale, a intrat pe pierderi anul acesta, din cauza controversatei modificări a omologării vehiculelor în Europa cu un nou ciclu de testare, cel cunoscut sub abrevierea WLTP. Datele financiare ale VW Group arată că Bentley a înregistrat un rezultat negativ în primele nouă luni ale anului, respectiv 137 milioane de euro pierderi.

Șeful mărcii, Adrian Hallmark, racolat de Bentley de la Jaguar Land Rover în acest an, după ce anterior mai lucrase pentru marca britanică de lux, a declarat jurnaliștilor de la Automotive News că marca a fost prea lentă în procesul de reomologare a modelelor după noile standarde, care au intrat în vigoare la 1 septembrie. Problemele întâmpinate au dus marca „aproape de catastrofă”, după cum spune șeful Bentley.

FOTO Rolls-Royce a lansat oficial noul SUV de lux Cullinan pe piața din România. La ce preț este vândut CITEȘTE ȘI FOTO Rolls-Royce a lansat oficial noul SUV de lux Cullinan pe piața din România. La ce preț este vândut

Modelele pe care Bentley intenționa să le omologheze au fost pur și simplu blocate în așteptare, pentru a le veni rândul la testare. „Nu am fost suficient de rapizi din păcate pentru a rezerva capacități sau pentru a prioritiza derivatele noastre printre procesele grupului pentru a le avea, pe unele dintre ele, certificate la timp”, a spus Hallmark.

Din acest motiv, lansarea versiunii hibride a SUV-ului Bentayga a fost amânată pentru anul viitor, fiind făcut loc pentru modelele existente deja.

Tot o amânare a suferit și noul Continental GT coupe, cel mai vândut model al mărcii. Impactul asupra vânzărilor a fost de circa 300 - 400 unități, ceea ce pentru un constructor de lux este enorm. Dacă facem un calcul simplu, plecând de la un preț mediu minim de 200.000 de euro pentru un model, avem cel puțin 80 de milioane de euro care n-au mai fost încasate de companie din cauza întârzierilor.

GRAFIC Vânzările de autoturisme din Europa, date peste cap de WLTP. România, țara contrastelor: cea mai mare scădere și cea mai mare creștere CITEȘTE ȘI GRAFIC Vânzările de autoturisme din Europa, date peste cap de WLTP. România, țara contrastelor: cea mai mare scădere și cea mai mare creștere

Pe de altă parte, problemele cauzate de Brexit, care au generat o slăbire a lirei, au atras scumpiri ale componentelor pe care uzina Bentley, din Marea Britanie, le-a cumpărat în acest an.

Potrivit datelor oficiale, Bentley a vândut 6.643 automobile în intervalul ianuarie - septembrie, cu 11% mai puține decât anul trecut.

Șeful Bentley a estimat că trimestrul patru ar putea aduce din nou profit mărcii, la fel și anul viitor, când este prognozat un exercițiu financiar profitabil.

viewscnt
Afla mai multe despre
bentley
adrian hallmark
wltp
pierderi financiare