CE va propune noi reguli pentru testarea mașinilor până la finele anului

CE va propune noi reguli pentru testarea mașinilor până la finele anului
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 29 sep 2015

Comisia Europeană va definitiva până la finele anului un proiect pentru reformarea sistemului de autorizare a noilor modele de mașini lansate pe piețele europene, ca urmare a scandalului izbucnit după ce Volkswagen a recunoscut că a folosit timp de mai mulți ani un soft special pentru a masca nivelul real al emisiilor de gaze în cazul a circa 11 milioane de automobile, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Ne vom concentra pe clarificarea și consolidarea sistemului privind rechemarea mașinilor în service și a schimbului de informații între autoritățile de reglementare", a spus un purtător de cuvânt al CE.

Noile norme includ teste suplimentare celor de laborator privind emisiile de gaze, care vor fi efectuate în condiții reale de trafic și vor fi introduse gradual în legislația statelor UE începând cu anul viitor.

Potrivit legislației actuale, odată ce un nou model de automobil primește autorizația pentru producție și comercializare, fiecare stat este responsabil pentru detectarea eventualelor nereguli privind conformarea automobilelor cu normele europene în vigoare.

Propunerile pentru reformarea actualului cadru legal vor fi supuse aprobării celor 28 de state din blocul comunitar și Parlamentului European.

Scandalul Volkswagen a izbucnit la mijlocul lunii septembrie, după ce Agenția pentru Protecția Mediului din SUA a acuzat constructorul german de falsificarea rezultatelor pentru testele de emisii de gaze în cazul a circa 500.000 de mașini în circulație pe șoselele din SUA. Ulterior, Volkswagen a recunoscut că instalat un soft special pentru a manipula testele și a estimat că numărul total al automobilelor implicate ar putea atinge 11 milioane la nivel mondial.

Comisia Europeană a admis că deținea informații generale referitoare la diferențele dintre emisiile de gaze de eșapament înregistrate în timpul testelor de laborator și cele consemnate în condiții de trafic, însă a declarat că nu avea cunoștiință despre practici ale constructorilor privind trucarea rezultatelor testelor.

Sistemele pentru manipularea rezultatelor din timpul testelor privind emisiile de noxe au fost interzise în 2007, an în care Comisia a inițiat demersuri pentru îmbunătățirea procedurilor de testare pentru a preîntâmpina folosirea dispozitivelor ilegale. 

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeana
reguli
emisii gaze
volkswagen
masini