Criza de cipuri a șters din producția industriei auto din acest an 10 milioane de vehicule

Criza de cipuri a șters din producția industriei auto din acest an 10 milioane de vehicule
scris 9 nov 2021

Producția de autovehicule la nivel global se va situa sub nivelul celei înregistrate în anul 2019, ultimul înainte de izbucnirea pandemiei de coronavirus, reiese dintr-un studiu care estimează o scădere de circa 12 procente în 2021 a vânzărilor, față de acum doi an.

Un volum de circa 10 milioane de autovehicule ar fi fost produse în plus, în 2021, dacă nu ar fi apărut criza de semiconductori, astfel că este așteptată o creștere de numai 3 procente la vânzări, în China, SUA și Europa, peste anul 2020, un an foarte slab din cauza blocajelor din pandemie. Datele au fost publicate de Automobilwoche, care citează experții Centrului de Management Auto din Germania, care susțin că va fi înregistrat un declin al vânzărilor de 12 procente, comparativ cu 2019, la finalul acestui an.

Pe primele trei trimestre, înmatriculările pe cele mai importante piețe ale lumii, China, SUA, Europa, Japonia, Brazilia, Rusia și India, au atins un nivel de 45,6 milioane de unități, adică aproape 13 procente în minus față de acum doi ani. Cele mai bune rezultate sunt cele din SUA și China, unde scăderea este sub 10 procente, față de Europa, unde se înregistrează deja aproape 25% declin față de anul dinaintea pandemiei.

În China, au fost vândute 16,6 milioane de autovehicule în primele nouă luni ale anului, cu o creștere substanțială față de 2020, în timp ce în SUA s-au vândut 11,8 milioane de vehicule, un plus de 13 procente față de anul trecut. În Europa, ritmul de creștere față de 2020 este de numai 7 procente. În aceste condiții, prognoza pentru finalul anului este de 12 milioane de vehicule vândute în Europa, 15,2 milioane în SUA și 20,3 milioane în China.

Noua ierarhie europeană în vânzările de mașini: Dacia Sandero, depășită de Tesla Model 3, Spring intră în Top10 electrice CITEȘTE ȘI Noua ierarhie europeană în vânzările de mașini: Dacia Sandero, depășită de Tesla Model 3, Spring intră în Top10 electrice

Analiștii estimează că această criză a adus și un lucru bun pentru constructori: un profit îmbunătățit, din cauza cererii foarte mari pentru mașini, ceea ce le-a permis acestora să vândă în special versiunile de top, mai scumpe, și să nu mai acorde cu ușurință discounturi. Pierderi mari sunt estimate și în dreptul furnizorilor de componente, care sunt nevoiți să scadă volumele din cauza opririlor dese de producție din uzinele auto.

Pentru anul viitor nu există previziuni foarte optimiste, deoarece criza nu pare a se sfârși, iar problemele ar putea genera noi crize în rândul furnizorilor afectați.

viewscnt
Afla mai multe despre
criza semiconductori
productie auto
vanzari automobile in lume