Peugeot marchează o sărbătoare dublă pentru modelul 208 și pentru seria de automobile de oraș. Marca franceză, care astăzi face parte dintr-un grup multinațional, a produs 25 de milioane de exemplare în anul în care sărbătorește 50 de ani de la primul model city car.
Peugeot a lansat deja primul 208 electric, sub numele e-208, și a reușit performanța să producă peste 25 de milioane de automobile din segmentele A și B, așa numitele city car, la 50 de ani de la lansarea primului astfel de model, Peugeot 104, în 1972.
A fost nevoie de 10 generații de automobile pentru ca tehnologia de propulsie a automobilelor produse de Peugeot să treacă printr-o schimbare atât de radicală: înlocuirea motoarelor cu combustie cu unele electrice. Prima generație de mașini de oraș a fost 104, dar primul model din seria 200 a fost 205, lansat în 1983, acum aproape 40 de ani. Avea numai 3,70 metri și a contribuit decisiv la ieșirea companiei dintr-o situație financiară dificilă. Au fost produse nu mai puțin de 5,27 milioane de unități, timp de 15 ani, o durată de viață greu de imaginat astăzi. Modelul următor, 206, a avut și el o viață lungă: 14 ani, cu 8,33 de milioane de unități produse, fiind și cel mai vândut automobil francez din istorie. A treia generație, 207, a fost mai puțin populară, cu „numai” 2,57 milioane de unități, pe parcursul a 8 ani. Deja mașina depășise 4 metri lungime și intrase în segmentul B. Prima generație 208 a marcat intrarea mărcii și a seriei 200 în era modernă. Au fost vândute 2,15 milioane de exemplar, în 8 ani de producție. În urmă cu doi ani, decizia companiei de a nu mai schimba numele modelului a condus la lansarea noului 208, în același timp primul care primește propulsia electrică. Până acum, în doar trei ani, au fost vândute 777.410 unități.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cealaltă serie de city car, 100, a fost cea care a deschis drumul, iar după 104, care s-a vândut în 1,6 milioane de exemplare, în 16 ani, a urmat 106, în 1991, timp de 12 ani. Acest model a avut și prima propulsie electrică experimentală, fără succes, din păcate. Succesul său a fost indiscutabil: 2,8 milioane de exemplare produse. Apărut într-un moment în care mașinile foarte mici nu mai erau atractive, 107 s-a produs timp de 9 ani, în 819.062 exemplare. Cea mai recentă generație, care ar putea fi și ultima din această serie, este 108, lansat în 2014. S-a fabricat în 427.968 exemplare și nu se știe câte vor mai fi produse până la încheierea ciclului de viață.