Uber: Suntem obligați să punem în așteptare conturile unor șoferi

Uber: Suntem obligați să punem în așteptare conturile unor șoferi
scris 8 oct 2019

Peste jumătate dintre șoferii parteneri Uber din România ar avea conturile blocate, dacă noua legislație privind platformele de ridesharing ar intra mâine în vigoare, în condițiile în care noua lege intră în vigoare de la 1 noiembrie, iar procesul de licențiere durează 4-8 săptămâni, a declarat Nicoleta Schroeder, Manager General Uber România, în cadrul unei întâlniri cu presa.

ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI

Recent, Senatul a decis că termenul pentru obținerea autorizației de transport alternativ este extins de la 1 noiembrie 2019 la cel târziu 1 februarie 2020 și că șoferii pot lucra cu oricâte aplicații vor și cu autovehiculele care au mai mult de cinci locuri. Modificările trebuie aprobate și de Camera Deputaților și promulgate de președinte pentru a fi valabile și aplicate.

”Dacă noua legislație ar intra în vigoare mâine, peste jumătate dintre șoferii parteneri din România ar avea conturile blocate. O scădere drastică a numărului de mașini disponibile înseamnă un timp mai mare de așteptare pentru utilizatori”, a spus Schroeder, potrivit News.ro.

Schroeder a subliniat că Uber susține financiar procesul de licențiere al șoferilor parteneri, iar șoferii licențiați beneficiază de un comision de 0% pentru cursele desfășurate până la 1 noiembrie.

Daimler ar putea rechema la service 260.000 de furgonete mai vechi Mercedes Sprinter CITEȘTE ȘI Daimler ar putea rechema la service 260.000 de furgonete mai vechi Mercedes Sprinter

”Suntem obligați să punem în așteptare conturile șoferilor care nu vor avea toată documentația necesară până la 1 noiembrie. Și noi, ca platformă, suntem în proces de autorizare, așteptăm autorizația să iasă”, a spus șefa Uber România.

Noua legislație va aduce mai multă claritate pe întreaga piață de ridesharing, potrivit lui Schroeder.

”Pentru noi, e un lucru bun. Până acum, fiecare aplicație avea regulile ei. Noi întotdeauna am avut cele mai stricte cerințe, iar legislația va fi aceeași pentru toată lumea. Sper ca diferențele să nu mai existe, toată lumea să respecte aceleași reguli. Să nu mai existe diferențe decât în afara aspectelor care nu sunt reglementate, care țin de bucătăria internă a fiecărui jucător”, a spus managerul.

Totodată, numărul de angajați ai Centrului de suport din Pipera a crescut pentru a sprijini cât mai mulți șoferi parteneri în procesul de certificare. În plus, Uber a încheiat un parteneriat cu Fundația Academia de Transport Intern și Internațional astfel încât șoferii parteneri să poată obține Certificatul Profesional pentru conducătorii auto, direct de la centru.

”Pe parcursul lunii octombrie, echipele Uber din România își vor uni eforturile pentru a ajuta cât mai mulți șoferi parteneri să obțină licența conform noii legi care reglementează ridesharingul. Aceasta este recent adoptată, iar prerogativele intră în vigoare la 1 noiembrie. În acest context, Uber lansează astăzi campania Ultima Zi #1Noiembrie, care include o serie de inițiative gândite să îndemne șoferii parteneri să finalizeze procesul de autorizare, astfel încât să nu aibă accesul blocat în aplicație după această dată”, a anunțat compania.

Schroeder a explicat că „legislația și normele adoptate la finalul lunii august prevăd clar că, după perioada de tranziție care expiră la 1 noiembrie, platformele precum Uber trebuie să blocheze accesul șoferilor care nu au finalizat procesul de licențiere. Dacă nu vom reuși să implementăm schimbările, atunci atât noi, cât și șoferii, riscăm amenzi sau pierderea licențelor”.

În ultimele luni, Uber a încheiat mai multe parteneriate, cum este cel cu Fundația Academia de Transport Intern și Internațional (FATII), care a trimis o echipă la Centrul de suport pentru șoferii parteneri Uber pentru a facilita procesul de obținere a Certificatului Profesional pentru conducătorii auto.

Campania Ultima zi #1Noiembrie implică creșterea numărului de angajați Uber care lucrează în Pipera, la Centrul de suport pentru șoferii parteneri, și creșterea numărului de sesiuni de Q&A găzduite la acest centru. În același timp, Uber desfășoară și o campanie mai amplă de informare în cadrul căreia trimite e-mailuri și notificări în aplicație. Totodată, începând din 9 octombrie, până pe 1 noiembrie, inclusiv, toți șoferii parteneri care au finalizat procesul de licențiere vor beneficia de un comision de 0% la cursele realizate în această perioadă.

Documentele necesare

Pentru a obține licența de ridesharing, un șofer partener sau o companie trebuie să parcurgă mai mulți pași. Printre documentele necesare pentru companiile care lucrează cu aplicațiile de ridesharing se numără un certificat de competență profesională pentru manager de transport alternativ - se obține în 4 săptămâni. Acest certificat include teste medicale și psihologice și un curs la o școala de pregătire profesională și un examen.

În plus, trebuie o autorizație operator pentru transport alternativ - se obține în 2 săptămâni. Individual, șoferii au nevoie și de anumite documente, printre care copie conformă pentru transport alternativ - se obține în 2 săptămâni, certificat profesional pentru conducătorii auto - se obține în minimum 4 săptămâni. Acest certificat include teste medicale și psihologice și un curs la o școala de pregătire profesională și un examen.

”În cazul în care un șofer este Persoană Fizică Autorizată, acesta trebuie să obțină documentele pentru șofer, dar și Autorizația de operator pentru transport alternativ (din seria documentelor necesare pentru companie) sau poate să colaboreze cu o companie, primind astfel acea autorizație”, a anunțat compania.

Toate certificatele sunt eliberate de Autoritatea Rutieră Română (ARR), însă la Centrul de suport pentru șoferii parteneri Uber din Pipera șoferii sunt ajutați să treacă prin întregul proces, cu excepția testelor medicale.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
legislație
uber
nicoleta schroeder