UPDATE: Autoritățile germane ordonă rechemarea în service a 2,4 milioane mașini VW

UPDATE: Autoritățile germane ordonă rechemarea în service a 2,4 milioane mașini VW
scris 15 oct 2015

Autoritatea germană de reglementare din domeniul auto, KBA, a anunțat că va dispune rechemarea în service a 2,4 milioane de automobile Volkswagen implicate în scandalul emisiilor poluante, relatează Reuters.

"Dăm ordin pentru rechemarea mașinilor", a declarat joi un purtător de cuvânt al KBA, confirmând astfel informațiile apărute în presa locală.

Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a precizat că automobilele VW vor fi rechemate în service începând cu prima parte a anului 2016, iar procesul va fi supravegheat de KBA.

Potrivit cotidianului Bild, KBA a respins o propunere a Volkwagen prin care posesorii de automobile diesel puteau decide dacă vor să aducă mașinile în service pentru remedierea softului de manipulare a nivelului emisiilor de gaze.

Grupul auto german l-a suspendat joi din funcție pe Falko Rudolph, directorul general al fabricii de componente din localitatea Baunatal, au declarat pentru MarketWatch surse familiare cu situația.

De la declanșarea scandalului emisiilor poluante, la începutul lunii septembrie, și până în prezent, Volkswagen a suspendat din funcție cel puțin patru oficiali cu atribuții executive, în cadrul unei anchete desfășurate la nivel intern. 

Rudolph a condus departamentul de motoare disel al VW între 2006 și 2010 și a făcut parte din echipa de ingineri care au dezvoltat motorul EA 189, aflat în centrul celui mai mare scandal din istoria de 78 de ani a constructorului german.   

VW este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce EPA (agenția de mediu din SUA) a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn, și la lansarea unor investigații în diferite țări.

Saptămâna trecută, directorul general al Volkswagen în Statele Unite, Michael Horn, a declarat în timpul unei audieri în Congresul American că grupul german a retras mai multe cereri pentru certificarea unor modele diesel care ar urma să fie comercializate pe piața din SUA în 2016, din cauză că mașinile sunt echipate cu un dispozitiv auxiliar pentru controlul emisiilor ce nu a fost încă aprobat de autoritățile de reglementare.

Grupul german a confirmat marți că dispozitivul auxiliar ar putea influența emisiile de gaze, însă a precizat că softul funcționează în mod diferit de cel folosit anterior pentru manipularea testelor antipoluante.

Volkswagen lucrează cu autoritățile de reglementare pentru continuarea procesului de certificare a automobilelor, au anunțat reprezentanții grupului.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
volkswagen
scandal
vw
emisii
poluante
kba