Opinii: “Romanian House Davos”: influența României Globale

Radu Magdin
Radu Magdin
scris 18 ian 2024

În lumea interconectată de astăzi, în contextul internațional mai mult decât complicat pe care îl traversăm, o prezență constantă, activă și influentă a României pe scena globală ar fi nu doar un avantaj evident, ci o necesitate. Astfel, organizarea unei „Romanian House Davos” / Casa României în cadrul World Economic Forum (Forumului Economic Mondial) de la Davos ar putea oferi o oportunitate unică pentru România de a-și evidenția, extinde și consolida rolul pe arena globală. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Importanța participării la evenimentul global din Elveția

Forumul Economic Mondial de la Davos este un teren fertil pentru dialog, unde liderii lumii își împărtășesc viziunile și își construiesc parteneriatele. Pentru România, a avea o prezență la cel mai înalt nivel, fie prin Președinte sau Prim-Ministru, nu ar fi doar o chestiune de prestigiu, ci o platformă strategică pentru a-și promova interesele și a-și articula, într-un cadrul ideal pentru acest tip de acțiune de PR de țară, obiectivele la nivel internațional. Noi lipsim la cel mai inalt nivel: e foarte bine ca anul acesta avem speakeri institutionali, doamna Odobescu, respectiv experti in paneluri, domnul Covatariu, dar din 2025 nu are trebui sa mai avem scuze in a nu avea o organizare mai cuprinzatoare, inclusiv un nou Presedinte si Premier. Ar fi, într-o mare măsură, dovada că România “și-a găsit vocea” și nu îi este teamă să își exprime punctul de vedere la un loc cu marile puteri internaționale și regionale. 

Opinii: Pe lângă creșterea fiscalității, antreprenorii vor fi nevoiți să suporte și costurile în bani și timp generate de introducerea e-Factura, chiar dacă, în timp, demersul va fi unul benefic CITEȘTE ȘI Opinii: Pe lângă creșterea fiscalității, antreprenorii vor fi nevoiți să suporte și costurile în bani și timp generate de introducerea e-Factura, chiar dacă, în timp, demersul va fi unul benefic

Vreau, foarte pe scurt, să scot în evidență care ar putea fi cele mai importante beneficii ale „Casei României la Davos”:

·      Creșterea prezenței și influenței României: O inițiativă de genul „Romanian House” ar servi ca epicentru pentru promovarea intereselor naționale, oferind un spațiu dedicat pentru întâlniri, discuții și evenimente ce ar atrage atenția liderilor lumii asupra României, într-un mod pozitiv. Ar arăta că România are atât ambiție, cât și capacitatea de a se implica.

·      Promovarea brandului de țară: Prin participarea activă și vizibilă, România poate construi o imagine internațională robustă, demonstrând deschidere și proactivitate în relația cu partenerii externi, pe subiecte serioase, relevante la nivel global.

·      Crearea unor oportunități de noi parteneriate: Participarea la discuții și evenimente internaționale de asemenea anvergură facilitează crearea de legături economice, culturale și politice puternice, esențiale pentru orice țară modernă.

Exemple de Succes: „Greek House Davos” și „Ukraine House Davos”

Trebuie să învățăm să adaptăm ce funcționează la alții. Modele precum “Greek House Davos” și „Ukraine House Davos” ilustrează pe deplin cum astfel de inițiative pot servi drept catalizatori pentru promovarea intereselor naționale. Aceste episoade oferă un model valoros pentru România, demonstrând cum prezența organizată și gândită strategic poate influența pozitiv percepția globală și poate deschide noi oportunități pentru țara noastră.

În cadrul edițiilor anterioare ale WEF, Greek House Davos a fost foarte activ în promovarea punctelor forte economice și culturale ale Greciei. Partenerii noștri greci au organizat o serie de discuții la nivel înalt, evenimente de networking și întâlniri B2B, concentrându-se pe subiecte precum dezvoltarea durabilă, industria de securitate europeană și profilul Greciei ca destinație de investiții. Greek House Davos conectează, în chip firesc, liderii de afaceri greci, politicieni și influenceri cu omologii lor la nivel mondial. Această platformă nu este doar un loc de întâlnire, ci un mediu dinamic pentru încurajarea dialogului, colaborărilor și parteneriatelor care se extind cu mult peste durata Forumului.

Ukraine House Davos, pe de altă parte, este o platformă prin care Ucraina își prezintă cultura și potențialul economic, dar și reziliența în fața provocărilor generate de agresiunea militară a Rusiei. În acest an, Ukraine House Davos va găzdui speakeri importanți din guvernul Ucrainei, dar și invitați internaționali precum senatorul american Robert Portman (2011-2023), președintele Atlantic Council, Frederik Kempe sau trimisul special al președintelui Franței pentru Ukraine Relief Fund, Pierre Heilbronn.  

Opinii: Elegie pentru Istanbul CITEȘTE ȘI Opinii: Elegie pentru Istanbul

Consolidarea profilului internațional al României prin „Romanian House Davos”

Crearea unei „Romanian House Davos” nu ar fi doar un pas înainte pentru România în ceea ce privește accesul la dialog global consistent și de impact, ci și o strategie clară pentru a se alinia cu tendințele actuale din politica globală. Exemplele „Greek House Davos” și „Ukraine House Davos” demonstrează eficacitatea unei astfel de abordări. Prin participarea activă și prin prezentarea potențialului geopolitic, economic și cultural, România poate nu numai să își îmbunătățească imaginea pe scena mondială, dar și să atragă sprijin, investiții și parteneriate valoroase.

Inițiativa „Romanian House Davos” poate deschide noi perspective pentru colaborări internaționale, fiind un pas necesar și destul de mult așteptat în afirmarea României ca actor cheie pe scena regională și globală. De la dezvoltare economică până la inovații tehnologice și schimbări climatice, „Romanian House Davos” poate deveni un hub al ideilor și al schimburilor culturale. Pe scurt, această inițiativă nu este doar despre (re)prezentarea României în lume, ci și despre adoptarea unei strategii pentru un viitor în care țara noastră joacă un rol activ în modelarea lumii de mâine. Trebuie să ne creăm și revendicăm locul de la masă, e si in interesul politicului si al businessului si al ganditorilor din societatea civile sa partenerieze pentru un asemenea proiect. 

Radu Magdin este CEO al Smartlink Communications și consultant și analist de risc (geo)politic

viewscnt
Afla mai multe despre
radu magdin
opinie