Compania japoneză Takata, cu fabrici și în România, ar putea intra în faliment

Compania japoneză Takata, cu fabrici și în România, ar putea intra în faliment
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 17 iun 2017

Compania japoneză Takata, puternic îndatorată în urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declanșare, va cere intrarea în faliment, posibil săptămâna viitoare, potrivit unor surse apropiate situației, citate de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În România, Takata are două fabrici la Arad, care produc volane, respective centuri de siguranță, și o fabrică la Sibiu, care produce airbaguri.

Potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe, Takata România, cu sediul în Arad, a avut, în 2016, un număt mediu de 4.347 de angajați.

Bursa de la Tokyo a anunțat, vineri, că a suspendat de la tranzacționare acțiunile Takata, în urma informațiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei.

Producătorul de airbag-uri  Key Safety Systems, din SUA, deținut de compania chineză Ningbo Joyson Electronic, ar urma să preia operațiunile Takata pentru circa 180 de miliarde de yeni (1,6 milioane de dolari).

Sursele spun că acordul cu Key Safety ar urma să fie încheiat abia după începerea procedurilor de intrare în faliment.

Contactată de Reuters și Bloomberg, Takata a refuzat să comenteze subiectul.

Bursa de la Tokyo a anunțat, vineri, că a suspendat de la tranzacționare acțiunile Takata, în urma informațiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei.

Mai mulți producători auto s-au arătat îngrjorați de posibila intrare în faliment a Takata, având în vedere că acest lucru ar putea afecta reparațiile la mașinile cu defecte la sistemul de declanșare al airbag-urilor. Peste 65% din cele 46 de milioane de automobile chemate în SUA pentru înlocuirea componentelor care ar putea avea probleme nu au fost încă reparate. Costul reparațiilor ar putea depăși, numai în SUA, 8 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
takatam airbag
faliment
auto
explozie
fabrici
romania