INFOGRAFIC Piața auto din România s-a dublat la un an de la carantina totală. Vehiculele comerciale ușoare, cea mai mare creștere

INFOGRAFIC Piața auto din România s-a dublat la un an de la carantina totală. Vehiculele comerciale ușoare, cea mai mare creștere
scris 4 mai 2021

România a înregistrat în luna aprilie o dublare a înmatriculărilor de vehicule, în comparație cu anul trecut. Creșterea se datorează în special nivelului foarte scăzut de anul trecut, în luna aprilie 2020 fiind deja introdusă carantina națională.

Înmatriculările de vehicule au urcat în luna aprilie 2021 la 12.006 unități, cu 99,5% mai multe decât cele 6.018 din aprilie 2020. Autoturismele au avut o creștere mai moderată, însă la fel de spectaculoasă, 58,81%, cu un total de 6.862 unități, față de 4.321 în aprilie 2020. Cea mai mare creștere a fost cea a vehiculelor comerciale ușoare, 149%, cu 1.668 unități înmatriculate, indică date analizate de Profit.ro.

INFOGRAFIC Dacia Sandero se menține în Top 5 al vânzărilor în Franța, pe o piață care a crescut cu peste 500% CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Dacia Sandero se menține în Top 5 al vânzărilor în Franța, pe o piață care a crescut cu peste 500%

Cele mai vândute mărci au fost Dacia, cu 1.614 unități, Skoda, cu 694 unități, Volkswagem 543 unități, și Toyota, 490 unități.

Cele mai vândute modele au fost cele trei autoturisme Dacia, în frunte cu Logan (663 unități), urmate de Renault Clio, cu 301 unități, și Skoda Octavia, cu 220.

Este de așteptat ca nivelul înmatriculărilor să crească în luna mai, odată cu debutul Programului Rabla, însă primele semne consistente se vor înregistra cu siguranță la finalul celor 90 de zile pe care un autoturisme le are la dispoziție pentru înmatriculare.

INFOGRAFIC Piața auto din România s-a dublat la un an de la carantina totală. Vehiculele comerciale ușoare, cea mai mare creștere

După primele patru luni ale anului, piața auto rămâne sub nivelul înregistrat în 2020, chiar dacă vorbim despre o creștere mare în ultimele două luni. O contribuție însemnată la acest declin a avut Dacia, care nu își regăsește ritmul vânzărilor, în pofida lansării noilor generații Logan și Sandero. Cel mai probabil, cei mai mulți dintre cumpărătorii mărcii românești așteaptă Programul Rabla, pentru a face achiziția, însă problemele generate de criza semiconductorilor au contribuit și ele la scăderea livrărilor și, implicit, a înmatriculărilor.

Potrivit analizei APIA, pe datele publicate de DRPCIV, Dacia a înregistrat o scădere de 38,3% în intervalul ianuarie – aprilie, de la 8.834 unități anul trecut, la 5.447 anul acesta, în condițiile înc are cele mai vândute mărci de import, Toyota și Ford, au avut creșterei de aproape 40% în intervalul similar. În aceste condiții, înmatriculările din România de la începutul anului au totalizat 27.624 autoturisme, cu 14,5% mai puține decât cele 32.300 de anul trecut.

Evoluție înm. lunare România SURSA: APIA

Evoluție înm. lunare România SURSA: APIA

De remarcat și faptul că au început să revină în actualitate importurile de mașini second-hand, care au crescut, pe fondul ridicării restricțiilor de circulație spre și dinspre țările vestice, în special Germania. În acest an au fost introduse în circulație nu mai puțin de 128.325 autoturisme rulate, cu 5,6% mai multe ca anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
dacia
vw
renault