Măsură adoptată în primă etapă: Transportatorii de mărfuri și de persoane, scutiți o perioadă de la plata rovignietei și a taxei de pod

Măsură adoptată în primă etapă: Transportatorii de mărfuri și de persoane, scutiți o perioadă de la plata rovignietei și a taxei de pod
scris 24 iun 2020

Transportatoril de marfă și cei de persoane vor fi scutiți de la plata tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale, respectiv a celui de trecere a podurilor, până la finele acestui an, prevede un proiect legislativ adoptat de Senat. Totodată, potrivit proiectului, finanțarea lucrărilor de investiții publice, acolo unde acestea continuă, va putea fi asigurată anul acesta prin împrumuturi, fără dobândă, de la Trezoreria Statului.

Propunerea legislativă aparține UDMR, care arată că, în prezent, din cauza pandemiei de coronavirus, sectoare largi de activitate sunt parțial sau total paralizate, iar sute de mii de contracte de muncă sunt suspendate și în pericol de a fi desființate.

Pentru ca ”economia și societatea să poată funcționa”, inițiatorii propun susținerea a două ramuri ale industriei care în prezent au în mod deosebit nevoie de facilități pentru a-și continua activitatea.

Lista statelor pentru care România nu va mai impune izolarea la domiciliu va fi extinsă CITEȘTE ȘI Lista statelor pentru care România nu va mai impune izolarea la domiciliu va fi extinsă

Astfel, în domeniul transporturilor, propunerea legislativă prevede scutirea transportatorilor de marfă de la plata tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale, respectiv a celui de trecere a podurilor pentru care încă se percepe astfel de tarife.

În comisiile de specialitate, senatorii au introdus însă și transportul de persoane în categoria care poate beneficia de facilitate.

”Se scutesc temporar de la plata tarifului de utilizare și a tarifului de trecere prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România, aprobată cu modificări și completări de Legea 424/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanța, vehiculele de transport marfă și vehiculele mixte definite la art. 1 alin. (l) lit, a2), respectiv lit. a3) din Ordonanță, transporturile de marfă de orice categorie, cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, precum și vehiculele de transport persoane definite la art. 1 alin. 1 litera a1), respectiv lit. a3) din Ordonanță.”, prevede proiectul.

Conform ordonanței, în cazul transportului de persoane, este vorba de ”vehicul de transport persoane - vehiculul conceput și construit în exclusivitate pentru transportul de pasageri” (art. 1, alin. 1, litera a1), respectiv ”vehicul destinat prin construcție pentru transportul de persoane și marfă în compartimente separate” (art. 1, alin. 1, lit. a3).

Scutirea ar urma să fie valabilă până la 31 decembrie 2020, ora 24.

Utilizatorii care au achitat deja tariful de utilizare beneficiază de o durată de utilizare care excede data de intrare în vigoare a noilor prevederi, iar din 1 ianuarie 2021 vor utiliza diferența de perioadă corespunzând duratei neutilizate, se arată în document.

Guvernanții au intrat în subteran pentru a vorbi de un moment istoric la metroul Drumul Taberei, dar au recunoscut - nici ei nu pot respecta termenul CITEȘTE ȘI Guvernanții au intrat în subteran pentru a vorbi de un moment istoric la metroul Drumul Taberei, dar au recunoscut - nici ei nu pot respecta termenul

Autorii arată, totodată, că din perspectiva activării motoarelor de creștere economică post-criză, sectorul construcțiilor este unul dintre cele care vor susține puternic reluarea unei creșteri economice sustenabile.

Măsurile preconizate sunt asigurarea finanțării lucrărilor de investiții acolo unde acestea continuă prin împrumuturi de la Trezoreria Statului. 

”Prin derogare de la prevederile art. 3 din Legea nr. 238/2019 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020, pe perioada de la data instituirii stării de urgență pe teritoriul României până la data de 31 decembrie 2020 se înființează mecanismul de decontare a facturilor aferente lucrărilor de investiții aflate în derulare, indiferent de modul de finanțare a lucrărilor, credite rambursabile sau finanțare din fonduri nerambursabile, prin Trezoreria Statului”, prevede proiectul.

Instituțiile publice locale, instituțiile publice, precum și companiile sau societățile naționale cu capital integral de stat care sunt părți în contractele de investiții, respectiv finanțatori sau beneficiari, pot solicita Ministełului Finanțelor Publice acordarea de împrumuturi din venituri rezultate din privatizare pentru plata facturilor scadente reprezentând lucrări executate, este decizia pregătită.

ULTIMA ORĂ Proiect de eliminare a autovehiculelor diesel și pe benzină din orașe, începând cu 2025 CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Proiect de eliminare a autovehiculelor diesel și pe benzină din orașe, începând cu 2025

Pentru împrumuturile acordate nu se percep dobânzi, comisioane sau alte speze.

Instituțiile prevăzute transmit Ministerului Finanțelor Publice lista investițiilor aflate în derulare și operatorii economici, inclusiv subcontractorii, după caz, care efectuează lucrările aferente. Operatorii economici sau subcontractorii, după caz, prezintă spre decontare Trezoreriei Statului facturile aferente lucrărilor executate.

Trezoreria asigură decontarea facturilor în maximum 15 zile de la data prezentării acestora.

Pentru a intra în vigoare, proiectul mai trebuie aprobat și de Camera Deputaților și promulgat de șeful statului.

viewscnt
Afla mai multe despre
transportatori
marfa
persoane
rovignieta
pod
taxa
scutire
investitii
credite
trezorerie
proiect
parlament
udmr