Autoritățile din Germania au descoperit nereguli legate de emisii la Dacia și alte 15 mărci auto

Autoritățile din Germania au descoperit nereguli legate de emisii la Dacia și alte 15 mărci auto
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 22 apr 2016

Autoritățile din Germania au descoperit nereguli legate de nivelul emisiilor poluante la 16 mărci auto, printre care se numără și Dacia, a anunțat ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, potrivit AFP. Germania este a treia piață externă ca mărime pentru Dacia, după Franța.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Autoritatea germană din domeniul auto (KBA) a verificat nivelul emisiilor poluante pentru 53 de modele de autovehicule diesel, inclusiv Dacia, ca urmare a scandalului în care este implicat grupul german Volkswagen.

Din cele 53 de modele testate, 16 emit oxizi de azot (NOx) peste limitele legale și sunt echipate cu dispozitive care permit creșterea emisiilor în anumite condiții. Totuși, deși aceste dispozitive ridică semne de întrebare, potrivit ministrul german al Transporturilor, niciun producător, în afară de Volkswagen, nu a utilizat dispozitive de falsificare a nivelului emisiilor poluante.

VW a înregistrat în 2015 prima pierdere din ultimii 22 de ani, din cauza scandalului emisiilor poluante CITEȘTE ȘI VW a înregistrat în 2015 prima pierdere din ultimii 22 de ani, din cauza scandalului emisiilor poluante

 Producătorii la care au fost descoperite nereguli sunt: Volkswagen, Audi, Mercedes, Opel, Porsche, Alfa Romeo, Chevrolet, Renault, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover, Nissan și Suzuki.

Problemele sunt legate de faptul că, la temperaturi sub un anumit nivel, sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot (NOx) sunt dezactivate. Potrivit normelor europene, astfel de mecanisme sunt permise pentru evitarea accidentelor și protejarea motorului, dar există suspiciuni că producătorii auto ar profita de această posibilitate pentru a depăși nivelul legal al emisiilor.

Verificările au avut loc în contextual în care grupul german Volkswagen este implicat într-un scandal de proporții după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.

Germania este a treia piață externă ca mărime pentru Dacia, după Franța și Spania. În perioada ianuarie-martie 2015, livrările Dacia pe piața germană s-au situat la 10.676 unități. Luna trecută, înmatriculările de turisme sub marca Dacia au crescut cu aproape o treime comparativ cu februarie, de la 2940 unități la 3818 unități, după ce în precedentele două luni scăzuseră cu 5,2%, respectiv 19,1%. Față de martie 2015, însă, numărul înmatriculărilor a coborât cu 5,9%.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
germania
volkswagen
emisii
poluare
dobrindt
renault
scandal