Volkswagen Group a înregistrat a doua lună de scăderi la nivel global

Volkswagen Group a înregistrat a doua lună de scăderi la nivel global
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 mar 2017

Volkswagen a anunțat rezultatele pentru a doua lună din 2017, cu cifre în scădere, comparativ cu anul trecut. Ritmul negativ s-a menținut și în februarie, ceea ce ar putea readuce Toyota, la finele anului, pe primul loc la nivel global.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Constructorul german s-a confruntat cu mai mulți factori la început de an care au redus vânzările cu 2,6% pe primele două luni. Luna februarie s-a încheiat cu un minus de numai 0,9 procente, cauzat de scăderile mărcilor VW, Audi și, în special, VW Autovehicule Comerciale. 

Printre factori s-au numărat conjuctura pieței din Germania, aflată în declin, numărul de zile lucrătoare din februarie 2017, dar și scăderile de ritm ale piețelor din America de Sud și China.

Volkswagen Group a înregistrat a doua lună de scăderi la nivel global

Piața de origine a grupului VW, Germania, a adus o scădere de 7,6% pentru mărcile grupului, ceea ce a contribuit la o pierdere de 1,5% la nivelul Europei. Europa Centrală și de Est, care include și Rusia în staitsticile VW, a înregistrat, în schimb, un plus de peste 11 procente.

Același trend pozitiv s-a înregistrat și în SUA, 13,3% creștere, respectiv 8% pe întreg continentul nord-american. În schimb, Amercia de Sud a adus mărcilor VW Group rezultate contrastante. Dacă Brazilia a înregistrat o scădere de aproape 9 procente, restul piețelor au crescut, astfel că rezultatul pe ansamblu este pozitiv.

FOTO VW lansează un nou SUV: Tiguan Allspace, mai mare decât Tiguan, mai mic decât Touareg CITEȘTE ȘI FOTO VW lansează un nou SUV: Tiguan Allspace, mai mare decât Tiguan, mai mic decât Touareg

Nu în ultimul rând, Asia a adus o pierdere de 2,2%, procent susținut în mare parte de cele 1.9% scădere din China.

Se pare că grupul Volkswagen are nevoie de un suflu nou atât în privința gamei de modele, cât și la nivel de marketing, pentru a face față ofensivei incredibile a rivalilor de la Mercedes-Benz.
Dacă mărcile care altădată generau pierderi astăzi cresc la nivel global, respectiv SEAT a crescut cu 13% (marca spaniolă a generat pentru prima dată după mulți ani profit), iar Skoda a înregistrat un plus de 3,1% în februarie, iată că mărcile de bază scad. VW a continuat și în februarie să piardă clienți (-2,6%), Audi la fel (-1.1%), dar și VW Autovehicule Comerciale (-6,4%). Celelalte mărci ale grupului au încheiat februarie pe plus.

Volkswagen Group a înregistrat a doua lună de scăderi la nivel global

Vânzările Volkswagen Group au atins în februarie un volum de 686.900 vehicule livrate, un rezultat mai slab cu 0,9% față de cel din februarie 2016. Pe primele două luni, VW Group a totalizat 1.500.700 vehicule vândute, în scădere cu 2,6%. Diferența este de circa 40.000 de unități, o valoare care, dacă se va amplifica pe întreg anul, va conduce, probabil, la pierderea titlului de lider global, câștigată în 2016 în fața celor de la Toyota, la o diferență de numai 100.000 de vehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
seat
toyota
vanzari