Mister: Petrolierul plecat din Iran cu destinația Constanța nu a reușit nici după 80 de zile să livreze încărcătura

Mister: Petrolierul plecat din Iran cu destinația Constanța nu a reușit nici după 80 de zile să livreze încărcătura
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 3 mai 2016

În timp ce exporturile și producția de țiței din Iran se apropie cu pași repezi de volumele dinaintea aplicării sancțiunilor internaționale, unul dintre primele vase care au părăsit statul din Golful Persic cu destinația Europa după ridicarea interdicțiilor nu a reușit să își descarce încărcătura la mai mult de 80 de zile de la plecarea din Iran și se află ancorat în apropiere de portul Constanța, scrie Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Petrolierul Distya Akula a plecat din Iran la începutul lunii februarie, la scurt timp după ce primul transport de țiței iranian către Europa a părăsit terminalul Kharg Island. Proprietarul vasului, compania Elektrans Shipping, a declarat inițial că încărcătura de 1 milion barili țiței a fost achiziționată de gigantul rus Lukoil, prin intermediul subsidiarei Litasco, petrolul urmând să fie prelucrat la rafinăria Petrotel de la Constanța.

Până să ajungă pe coasta românească a Mării Negre, unde se află de la începutul lunii aprilie, vasul a petrecut mai mult de o lună în apropiere de Canalul Suez. O cursă obișnuită de la Kharg Island până la Constanța durează 17 zile.

Între timp, proprietarul vasului a revenit asupra afirmațiilor inițiale și a spus că încărcătura nu a fost achiziționată de Litasco, iar Constanța nu este portul de destinație.

Lukoil: Petrotel va plăti importurile de petrol iranian cu produse rafinate CITEȘTE ȘI Lukoil: Petrotel va plăti importurile de petrol iranian cu produse rafinate

Deși petrolierul a primit instrucțiuni să meargă la Constanța, încă nu a fost direcționat să descarce țițeiul, a spus Deepak Arora, asistent vicepreședinte al Elektrans Shipping. Arora nu a putut da explicații în legătură cu perioada mare de așteptare, iar reprezentanții autorităților portuare din România și Egipt nu au reușit încă să identifice cumpărătorul celor 1 milion de barili de petrol iranian.

Potrivit calculelor Bloomberg, livrările de petrol iranian au depășit, în aprilie, 2 milioane barili/zi. Petroliere încărcate cu aproximativ 28,8 milioane barili de petrol au părăsit porturile iraniene în primele 14 zile din aprilie, echivalentul a peste 2,05 milioane barili/zi. În martie, Iranul a exportat circa 1,45 milioane barili/zi.

viewscnt
Afla mai multe despre
petrolier
iran
constanta
lukoil
incarcatura