Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Alexandra Alexandru, co-fondator AMAFashion.ro

Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Alexandra Alexandru, co-fondator AMAFashion.ro
scris 6 nov 2017

Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.

Articole citite în ultima perioadă de Alexandra Alexandru, co-fondator AMAFashion.ro

„What Happens When Fashion Becomes Fast, Disposable And Cheap?” - link (npr.org)

(Lumea modei se mișcă mai repede ca niciodată. Un trend apare azi, altul, peste noapte. Hainele sunt produse în masă, cu prețuri mai accesibile ca niciodată, așa că și consumatorii sunt încurajați să cumpere din ce în ce mai mult. Așa a apărut ceea ce industria numește fast fashion.

Fenomenul fast fashion este un concept care încearcă să fie combătut de mulți ani peste tot în lume. Trendul fast fashion produce deșeuri textile care afectează mediul, precum și industria second-hand, deoarece hainele nu sunt create pentru a avea o rezistență de durată, deci nu mai pot fi vândute a doua oară, așa cum se întâmplă cu anumite piese vintage produse în anii ‘50.

Nu putem opri acest ciclu de producție și cumpărare a hainelor, dar putem să încetinim procesul. Unele companii din topul industriei fashion, printre care și echipa AMA, au venit deja cu câteva soluții, printre carea vânzarea unor haine cu o calitate mai înaltă și deci, cu o durată mai mare de viață)

„Sustainable style: will Gen Z help the fashion industry clean up its act?” - link (theguardian.com)

(Fenomenul de fast fashion este combătut de o mișcare de sustenabilitate în modă. Nu trebuie să fii un activist ecologic și social înrăit pentru a realiza că hainele produse foarte ieftin, importate din Asia, sunt extrem de dăunătoare pentru mediu și chiar economie. Într-un deceniu sau două se poate să ajungem să privim înapoi la această perioadă de consum în masă și să ne întrebăm de ce nu am luat atitudine mai devreme.

Remodelarea întregii industrii de îmbrăcăminte pare o sarcină descurajantă, dacă nu imposibilă, dar există semne că moda sustenabilă și etică, produsă local, începe să înflorească.

Oamenii cumpără mai puțin, dar mai calitativ – 69% dintre femeile de 25-44 ani declară că preferă să economisească pentru haine mai calitative, dar mai puține, care se pot purta mai multe sezoane.

E greu de afirmat că producția de îmbrăcăminte ieftină, în masă, va dispărea. Dar se poate ca ea să fie încetinită de „moda etică”, având în vedere că cel mai în vogă trend din 2017 este inovația sustenabilă sau responsabilă și producțiile locale)

„Revealed: the Romanian site where Louis Vuitton makes its Italian shoes” - link (theguardian.com)

În România avem producători locali de îmbrăcăminte și încălțăminte de care se pare că nu știm să profităm. Astfel, s-a ajuns ca în 2015 să trimitem peste granițe pantofi și haine de ordinul miliardelor de lei.

Ne clasăm în topul celor mai mari producători de textile și încălțăminte la nivel european, având o mulțime de fabrici în toată România care creează produse pentru nume mari ca Louis Vuitton, Hugo Boss sau Lacoste. Investitorii au ales să deschidă aceste fabrici pentru că avem o mână de lucru foarte ieftină și o forță de muncă mare.  Ba chiar am ajuns să fim cunoscuți drept țara cu cele mai ieftine ateliere de producție de îmbrăcăminte din Europa.

Problema nu este că avem oportunități de business de la aceste branduri internaționale, ci că:
1. Pierdem o parte importantă din piața de muncă și implicit, din producția de textile, de care am putea profita în magazinele locale.
2. Exportăm forța de muncă atât de valoroasă, și produse care sunt doar “finisate” în afară, și pe care ajungem să le importăm înapoi. Astfel, incaltamintea și hainele produse în România sunt etichetate în Franța și Italia, apoi trimise înapoi în România și vândute ca bunuri făcute în altă parte, cu prețuri internaționale.

În final, achiziționarea unor haine de calitate, realizate din fibre naturale înseamnă mai puțină poluare și respect față de mediu, lucrurile de calitate sunt un respect pentru noi înșine, iar producția locală înseamnă respect față de piața de muncă românească)

Alexandra Alexandru este Co-fondator AMAFashion și promotoare a modei produse local în România. În 2009 a co-înființat AMA Fashion, un magazin online de fashion care oferă haine de calitate premium, produse exclusiv în România, încălțăminte și genți, cât și rochii românești.

Sub îndrumarea ei a fost creat și blogul AMAFashion, un loc informativ pentru idei de ținute și sfaturi de stil.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
idei
viitor